Kjøpsbetingelser

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos trimtex.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser, og det 
inngås en bindende avtale mellom Trimtex Retail AS og deg som kunde.

Firmaopplysninger
Firmanavn: Trimtex Retail AS
Besøksadresse: Sekkebekksletta 8, 4790 Lillesand.
Postadresse: Postboks 124, 4792 Lillesand.
Org nr: 914 839 521
Telefon (man-fre 10-16 )
Epost: support@trimtex.no

Generelt
Kjøper er den person som foretar bestillingen. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. 

Det er ingen skjulte kostnader hos oss. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

OBS! Tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring. Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdning og feil pris som følge av teknisk feil på nettsiden. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende de varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

Rabattkoder gjelder kun for ordinære varer dersom ikke annet er spesifisert. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre, om annet ikke er spesifisert.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

For å handle i Trimtex sin nettbutikk kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som gjest. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte deg innen neste virkedag og finne en god løsning.

Betalingsmåter
Det er trygt å handle på trimtex.no. Hos oss kan du velge mellom flere sikre betalingsmetoder.

Kredittkort
Din sikkerhet og trygghet er viktig for oss, og med vår samarbeidspartner Adyen blir denne sikkerheten ivaretatt. Ayden er en av verdens ledende leverandører av betalingsløsninger. Hos dem står sikkerhet i høysete, og vi har valgt dem for å gi deg et godt og trygt betalingsalternativ, om du velger kort eller PayPal. Ved kjøp i vår nettbutikk vil kjøpesummen først bli reservert. Kontoen belastes når varen(e) er sendt. Ved bestilling av spesialtøy trekkes beløpet ved bestilling.

Faktura
AfterPay Faktura 
Vi tilbyr AfterPay Faktura i samarbeid med Arvato Finance AS. Betalingsfristen er 14 dager. Det er ingen fakturagebyr hvis du velger å betale med AfterPay faktura. Ved bestilling av standardtøy og spesialtøy i en og samme bestilling, sendes det to separate fakturaer ved levering.

For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. På bakgrunn av kredittsjekken vil det genereres gjenpartsbrev. 

Faktura sendes på e-post. Ved forsinket betaling vil det bli sendt inkassovarsel og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. 

Les mer om AfterPay Faktura her
Har du spørsmål om en faktura fra Arvato? Send en e-post til kundeservice@afterpay.no eller på telefon 22 87 89 30.

AfterPay Konto/Delbetaling  
Med AfterPay er det mulighet for å dele opp betalingen over tid. Du vil få tilbud om å dele opp betalingen når du mottar fakturaen. Det er to alternative måter å dele opp betalingen på; konto eller delbetaling. 

AfterPay Konto er en fleksibel måte å betale din faktura på og du velger selv hvor mye du ønsker å betale hver måned. Minste beløp å betale vil til enhver tid være basert på utestående balanse og er presisert på den månedlige fakturaen. 
Priseksempel: 5000 kr o/ 9 mnd., effektiv rente 45,09 %. Samlet kredittkostnad blir 820 kr. 

Med AfterPay Delbetaling velger du hvor mange måneder du ønsker å dele opp betalingen i. Du kan velge mellom 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder. På den måten vil du alltid ha kontroll på hva du skal betale per måned. 
Priseksempel: 5000 kr o/ 12 mnd., effektiv rente 43,58 %. Samlet kredittkostnad blir 1009 kr. 

Les mer om vilkårene for konto/delbetaling her.
Har du spørsmål om en faktura fra Arvato? Send en e-post til kundeservice@afterpay.no eller på telefon 22 87 89 30.

Paypal
PayPal er en trygg og enkel metode for å betale og motta betaling på nettet. Ved hjelp av tjenesten kan alle betale slik de ønsker – via kredittkort, bankkontoer, PayPal Smart Connect eller kontosaldoer – uten å dele betalingsopplysninger.

Det påløper ingen gebyrer når du betaler med PayPal.

Leveringsmetode

Vi har fri frakt på alle ordre over 900,-. På ordre under 900 er det en fast fraktkostnad på 69,-. Vi har ingen faktura- eller ekspedisjonsgebyr. Fri frakt over 900,- gjelder kun på standardvarer, og ikke for varer i klubb-, team- eller bedriftsdesign.

Posten
Denne klimanøytrale servicepakken vil være sporbar og leveres til nærmeste postfilial. Du mottar sms og/eller hentelapp når sendingen har ankommet. Normal leveringstid er 1-4 virkedager fra pakken er sendt oss.

PostNord
MyPack er også en sporbar forsendelse der du kan velge mellom 3 ulike utleveringsutsteder. Du mottar sms og/eller hentelapp når sendingen har ankommet utleveringssted.

Leveringstid

Normal leveringstid er 1-3 virkedager. Bestiller du på mandag, skal du vanligvis kunne motta bestillingen din mellom tirsdag og torsdag samme uke. Enkelte ganger kan det ta litt lengre tid, men vit at vi alltid strekker oss langt for å ha rask levering.

Alle ordre over 900,- sendes fraktfritt i hele Norge gjennom våre samarbeidspartnere PostNord og Posten.

Vær oppmerksom på at din adresse er riktig når du bestiller og at postkassen din er godt merket med navn. Noen ganger sender vi ut pakker til kunder, men får bestillingen i retur grunnet ukjent adresse eller uavhentet pakke.

Dersom du ønsker å sende mottatt pakke i retur kan du bruke vedlagte returlapp. Du vil da bli belastet med 69,-. Har du betalt med kredittkort vil dette belastes dette, eller trekkes fra beløpet som blir tilbakeført til deg. Har du betalt med faktura vil det utstedes en egen faktura på dette beløpet. 

For uavhentede pakker vil du blir belastet et gebyr på 300,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.

Retur, bytte og angrerett

Hos Trimtex har vi 30 dagers angrerett. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen.

OBS! Angreretten gjelder kun for forbruker og ikke for klubb-, team- eller bedriftskunder (spesialdesign). 

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi innen 14 dager etter at vi har mottatt din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Returporto dekkes av kunden. Velger du å bruke den ferdig utfylte returseddelen som ligger vedlagt når du mottar pakken, blir du belastet 69,-. Har du betalt med kredittkort vil dette belastes dette, eller trekkes fra beløpet som blir tilbakeført til deg. Har du betalt med faktura vil det utstedes en egen faktura på dette beløpet. 

Om du returnerer hele beløpet kan du se bort fra faktura. Dersom du har handlet med faktura og returnerer deler av ordren din, trekker du i fra beløpet for varene som er returnert og betaler resten av din faktura, så slipper du purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Arvato ta kontakt for tilbakebetaling av beløpet. Arvato kan kontaktes på kundeservice@afterpay eller på telefon 22 87 89 30.

Vær oppmerksom på at vi ikke godtar retur av brukte klær. For at vi skal godta retur må følgende foreligge

  • Produktet må være i samme stand som da du mottok det. Det betyr at originalemballasje må medfølge og alle merkelapper må henge på. Det er også en forutsetning at plaggene er uten lukt og merker.
  • Varen må være returnert innen våre 30 dagers returfrist. Husk å fylle ut angrettsskjema

Reklamasjon og garanti

Ved mottagelsen av varer er du som kunde pliktig til å undersøke at det som er mottatt stemmer overens med ordregodkjennelsen. Ved avvik må det rapporteres til oss senest innen rimelig tid etter mottak.
Vi har stort fokus på kvalitet på våre produkter, derfor garanterer vi for plagget ditt i 2 år*. Dersom du ønsker å reklamere på en vare ber vi deg alltid om å ta kontakt med oss på forhånd slik at vi får registrert saken. Send da med et bilde av feilen og noen ord om hva som er galt, så skal vi hjelpe deg videre. Vi ber om at reklamasjonsprodukter vaskes før de sendes i retur til oss. Send en epost med bilde av produktet og feilen til support@trimtex.no
*Gjelder ikke normal slitasje og åpenbare bruksfeil

Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom
partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i
henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde
kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

  • Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperenfastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.
  • Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.
  • Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon. 

Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side,
kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene
holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve
avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

  • Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette segkjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
    Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke fårdekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig. Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving. 
  • Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
  • Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
  • Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33. 

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget, og gi selgeren melding om at kjøperen vil påberope seg mangelen. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger. 

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke
skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i
forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse
av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter 
omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikkeforskuddsbetalte
uavhentede varer.

  • Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
  • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale. 
  • Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §46.
  • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
  • Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på 300,-. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.  

Personvern og sikker e-handel
Vi er opptatt av å håndtere de opplysningene du gir oss på en trygg og forsvarlig måte.
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, derfor kan ikke denne historikken slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Kortnummer og informasjon oppbevares av en tredjepart etter bestemmelsene i personvernloven og ikke av Trimtex Sport AS utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. 

Ved besøk hos trimtex.no plasseres det en informasjonskapsel (cookies) generert fra Google på din datamaskin. Denne kapselen brukes av vår markedsføringsavdeling for å kunne analysere hvor trafikken vår kommer fra. Vi tar sikkerheten din på høyeste alvor. Handelen skal være smidig, enkel og oversiktlig, og du kan være trygg på at vi oppbevarer dine data korrekt. 

Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med
Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke
oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet
fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig
fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av
stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.