Kjøpsbetingelser klubb, team eller bedrift

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for handel i klubb, team eller bedriftsdesign på hos trimtex.no. Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser, og det inngås en bindende avtale mellom Trimtex Sport AS og deg som kunde.
Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Vi gjør oppmerksom på at kjøp via teamshop (klær til klubber, team og bedrift) er å anses som b2b-salg og omfattes dermed av unntak i jfr. Angrettloven §22. 
§22 Unntak fra angreretten
Angreretten gjelder ikke avtaler om:e) levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg

Firmaopplysninger:
Trimtex Sport AS
Sekkebekksletta 8, Pb 124
4792 Lillesand
Org nr: NO 914 839 688 MVA
Telefon: 37 26 91 00 (man-fre 10-16 )
Epost: info@trimtex.no

Generelt
Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet; varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen i nettbutikken. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt. Det er ingen fakturagebyr hos oss. 

For å handle i Trimtex sin nettbutikk for klubber, team og bedrifter må du registrere deg som kunde. Konto kan opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende ifølge loven være 18 år. Når du handler er det obligatorisk å oppgi epost og mobilnummer.

Dersom bestillingen gjøres av klubb, team eller bedrift som samlet levering uten bruk av nettbutikk blir fraktkostnad regnet ut basert på endelig totalvekt. Dette kan oppgis på forespørsel, men vil ellers fremgå først ved fakturering.

Rabattkoder gjelder kun for ordinære varer dersom ikke annet er spesifisert. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre, om annet ikke er spesifisert. Ved enkelte kampanjer kan du få med en vare, eller få en vare til redusert pris, under forutsetningen av at du kjøper andre produkt(er). Om du returnerer varer som gjør at grunnlaget for rabatten ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

Bestillinger
For bestilling av klær i unike design til klubb, bedrifter og team sendes det ordrebekreftelse til vår kontaktperson i den respektive organisasjon. I ordrebekreftelsen fremgår priser og produktutvalg. For at en bestilling skal settes i produksjon må ordrebekreftelse godkjennes. Når kunden har godkjent en ordre er Trimtex ikke lenger ansvarlig for feil som måtte fremgå av ordrebekreftelsen.

Leveringstid
Leveringstiden vil variere noe ut fra sesong. Normal leveringstid er 5-6 uker etter godkjent ordrebekreftelse. Leveringstid regnes fra godkjent ordre er mottatt og frem til leveransen har ankommet ditt postutleveringssted eller blitt levert til bedriften/klubben.

Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren. 

Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse. 

Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen. 

Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon. 

Utlånsprøver 
Kjøp gjennom teamshop til klubb, bedrift og team omfattes ikke av angrettloven, og vi oppfordrer derfor til å sjekke størrelsesguider godt, og om ønskelig, bestille utlåndsprøver.
Normal utlånstid på varer er 3 uker. Dersom lengre utlånstid er avtalt vil dette stå på utlånsbekreftelse som ligger vedlagt pakken som sendes dere. Dersom dere har behov for å forlenge utlånstiden ber vi deg kontakte din salgsrepresentant hos oss slik at det kan registreres, og du slipper unødvendige purringer. Vi ber om at klærne blir pent behandlet, og det er viktig at klærne returneres uten skader, lukt eller flekker. Dersom du ønsker å teste klærne til trening må dette avtales med selger i forkant av utsendelsen. Ved tilsendte prøvekolleksjoner og utlånsprøver, dekker Trimtex omkostninger på forsendelsen til dere som kunde. Vedlagt legger vi også en returseddel slik at det blir enkelt for dere å sende klærne i retur til oss.

Priser 
Alle kostnader knyttet til kjøpet; varer og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen i nettbutikken. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt. Det er ingen fakturagebyr hos oss. Dersom bestillingen gjøres av klubb, team eller bedrift som samlet levering uten bruk av nettbutikk blir fraktkostnad regnet ut basert på endelig totalvekt. Dette kan oppgis på forespørsel, men vil ellers fremgå først ved fakturering. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning, samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte deg innen neste virkedag og finne en god løsning.

Betalingsmåter
Det er trygt å handle på trimtex.no. Hos oss kan du velge mellom flere sikre betalingsmetoder.

Kredittkort
Din sikkerhet og trygghet er viktig for oss, og med vår samarbeidspartner Adyen blir denne sikkerheten ivaretatt. Ayden er en av verdens ledende leverandører av betalingsløsninger. Hos dem står sikkerhet i høysete, og vi har valgt dem for å gi deg et godt og trygt betalingsalternativ, om du velger kort eller PayPal. Ved kjøp i vår nettbutikk vil kjøpesummen først bli reservert. Kontoen belastes når varen(e) er sendt. Ved bestilling av spesialtøy trekkes beløpet ved bestilling.

Faktura til klubb, team eller bedrift
Varekjøp som gjøres som samlet bestilling fra klubb, team eller bedrift faktureres fra Trimtex direkte. Ved kredittkjøp kan Trimtex foreta en nødvendig kredittgodkjenning. For bestillinger hvor det ikke gis kredittgodkjenning, gjelder forskuddsbetaling eller postoppkrav. Ved kredittkjøp er betalingsbetingelsen netto pr. 10 dager mot faktura, dersom andre betingelser ikke er avtalt. Ved forsinket betaling kan Trimtex holde tilbake vareleveranser som skal finne sted, inntil alle uoppgjorte poster er betalt. Etter forfall beregnes forsinkelsesrente på 2% pr. mnd. Alle inndrivingskostnader belastes kunde.

Har du spørsmål om en faktura som er sendt til klubben eller bedriften? Send epost til regnskap@trimtex.no

Faktura til privatpersoner

AfterPay Faktura 

Vi tilbyr AfterPay Faktura i samarbeid med Arvato Finance AS. Betalingsfristen er 14 dager. Det er ingen fakturagebyr hvis du velger å betale med AfterPay faktura. Ved bestilling av standardtøy og spesialtøy i en og samme bestilling, sendes det to separate fakturaer ved levering.

For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. På bakgrunn av kredittsjekken vil det genereres gjenpartsbrev.  Faktura sendes på e-post. Ved forsinket betaling vil det bli sendt inkassovarsel og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. 

Les mer om AfterPay Faktura her
Har du spørsmål om en faktura fra Arvato? Send en e-post til kundeservice@afterpay.no eller på telefon 22 87 89 30.

AfterPay Konto/Delbetaling  

Med AfterPay er det mulighet for å dele opp betalingen over tid. Du vil få tilbud om å dele opp betalingen når du mottar fakturaen. Det er to alternative måter å dele opp betalingen på; konto eller delbetaling. AfterPay Konto er en fleksibel måte å betale din faktura på og du velger selv hvor mye du ønsker å betale hver måned. Minste beløp å betale vil til enhver tid være basert på utestående balanse og er presisert på den månedlige fakturaen. 

Priseksempel: 5000 kr o/ 9 mnd., effektiv rente 45,09 %. Samlet kredittkostnad blir 820 kr. 

Med AfterPay Delbetaling velger du hvor mange måneder du ønsker å dele opp betalingen i. Du kan velge mellom 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder. På den måten vil du alltid ha kontroll på hva du skal betale per måned. 

Priseksempel: 5000 kr o/ 12 mnd., effektiv rente 43,58 %. Samlet kredittkostnad blir 1009 kr. 

Les mer om vilkårene for konto/delbetaling her.
Har du spørsmål om en faktura fra Arvato? Send en e-post til kundeservice@afterpay.no eller på telefon 22 87 89 30.

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke
skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i
forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse
av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter 
omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikkeforskuddsbetalte
uavhentede varer. 

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale. 

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §46. 

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav. 

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på 300,-. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.  

Reklamasjon og garanti 
Ved mottagelsen av varer er du som kunde pliktig til å undersøke at det som er mottatt stemmer overens med ordregodkjennelsen. Ved avvik må det rapporteres til oss innen rimelig tid. 
Vi har stort fokus på kvalitet på våre produkter, derfor garanterer vi for plagget ditt i 2 år*. Dersom du ønsker å reklamere på en vare ber vi deg alltid om å ta kontakt med oss på forhånd slik at vi får registrert saken. Send da med et bilde av feilen og noen ord om hva som er galt, så skal vi hjelpe deg videre. Vi ber om at reklamasjonsprodukter vaskes før de sendes i retur til oss. Send en epost med bilde av produktet og feilen til support@trimtex.no

*Gjelder ikke normal slitasje og åpenbare bruksfeil.

Kjøperens rettigheter ved mangel
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side,
kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene
holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve
avtalen hevet og erstatning fra selgeren.

•    Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig. Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving. 
•    Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.
•    Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.
•    Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33. 
Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget, og gi selgeren melding om at kjøperen vil påberope seg mangelen. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger. 


Personvern og sikker e-handel 
Vi er opptatt av å håndtere de opplysningene du gir oss på en trygg og forsvarlig måte. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, derfor kan ikke denne historikken slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Kortnummer og informasjon oppbevares av en tredjepart etter bestemmelsene i personvernloven og ikke av Trimtex Sport AS utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering. Ved besøk hos trimtex.no plasseres det en informasjonskapsel (cookies) generert fra Google på din datamaskin. Denne kapselen brukes av vår markedsføringsavdeling for å kunne analysere hvor trafikken vår kommer fra. Vi tar sikkerheten din på høyeste alvor. Handelen skal være smidig, enkel og oversiktlig, og du kan være trygg på at vi oppbevarer dine data korrekt.